news
After "MKO and Hotbird; New Series Started" was published on Irandidban on July 12, 2005 (in which it was announced that the MKO's TV broadcast has been stopped on Hotbird satellite since the evening of July 11, 2005), in a hurried movement, the stupid propaganda system of the Mojahedin-e khalq published a wholly fabricated, ridiculous, announcement under the name of "NCRI" with the title of "Mullahs resort to cyber terrorism".
After <1>"MKO and Hotbird; New Series Started"<1> was published on Irandidban on July 12, 2005 (in which it was announced that the MKO's TV broadcast has been stopped on Hotbird satellite since the evening of July 11, 2005), in a hurried movement, the stupid propaganda system of the Mojahedin-e khalq published a wholly fabricated, ridiculous, announcement under the name of "NCRI" with the title of <2>"Mullahs resort to cyber terrorism"<2>. In a part of this announcement, attributed to the secretariat of NCRI, we read: "Two weeks after the sham elections in Iran, which saw the election of a Revolutionary Guardsman-terrorist as the new president, the religious, terrorist dictatorship ruling Iran has begun jamming the satellite programs of Simay-e Azadi-Iran National Television in a brazen breach of the International Telecommunication Union laws and regulations governing satellite broadcasting. The jamming began Saturday, July 9 on Hot Bird-2 Satellite, which Simay-e Azadi uses for its broadcasts. The Jamming came especially after the call by the Iranian Resistance for the boycott of the mullahs’ election farce was aired into Iran by Simay-e Azadi and enthusiastically heeded by the Iranian people. Earlier attempts by the regime to disrupt the broadcasts using Microwave systems in Iranian cities had failed." Mojahedin-e khalq has urged "the UN Secretary General, the International Telecommunications Union (ITU) and member-states’ relevant ministers to undertake immediate action against the clerical regime for jamming and disrupting satellite communications" when MKO TV programs' stop on Hotbird has nothing to do with jamming; MKO TV programs have gone off air because the service provider has decided not to cooperate with the "notorious terrorists". MKO's sloppy falsification, which has been done under the cover of so-called psychological operation, comes at a time when known websites such as "King of Sat" (www.kingofsat.net/en/news.php) and "Fly Sat" (www.flysat.com/news.php#english), which reflect the news of satellite channels' changes, announced the exit of "Simaye Azadi" from Hotbird on July 13, 2005. (below is a photo of one of these websites.) It's notable that "King of Sat" has also reflected the history of changes of "Simaye Azadi" on different satellites. The following photo shows part of this history. The full report can be found <3>here<3>. It should be said that according to the reports, the main reason behind the recent events (in which service providers stop their cooperation with the MKO) is that the companies find the reality about the true nature of the terrorist cult of the Rajavis. Since this has created several conflicts for the MKO, they resort to falsification and changing the reality but they ignore this fact that they can no longer hide the realities. This mercenary cult should accept the fact that the whole world knows them with their true nature, that is terrorism, and all doors will be closed on them.

New Articles

Upholders of human rights support terrorist MKO

Spokesman for the Iranian Parliament’s National Security Council said that Mujahedin-e Khalq Organization (MKO) that has received asylum from France is today supported by the upholders of human rights though...

UK MPs attended rally for Iranian group whose leader is still banned by London

The group was delisted as terrorist organisation in 2008 - but some analysts say it still operates as a cult

Ex-terrorist group funds Paris trip for British Labour MP Toby Perkins

A group, formerly listed as a terrorist organization by the UK and US, funded a trip to Paris for a Labour MP. Toby Perkins was at an event run by...

The MEK: From Revolutionary Group to Imperialist Asset

The MEK’s violent past makes it clear why its only remaining friends are those who seek regime change in Iran at any cost.

The Albanian Center against Terrorism lists MEK as an extremist organization

The Albanian Center against Terrorism lists Iranian Mojahedin Khalq as an extremist organisation.

Most viewed

Full-time job of the MKO

It has been near two decades that the Mujahedin Khalq Organizaion (the MKO/MEK/ the PMOI/ the Cult of Rajavi) propagate its fabrications on Iran’s nuclear program and eventually Iran hawks...

How the U.S. Aristocracy Made a Foreign-Policy Chump Out of Trump

Key to conquering Russia, is regime-change in all countries whose leaders are friendly toward Russia (such as was the case with Saddam Hussein, and with Muammar Gaddafi, and with Bashar al-Assad...

MKO-Linked Cell Busted in Western Iran

Iran’s intelligence forces disbanded a cell that had links with the terrorist Mojahedin-e Khalq Organization (MKO) in the western province of Lorestan.

Iran Calls For Tougher EU Measures against MKO in Europe

Iranian Interior Minister Abdolreza Rahmani Fazli called for tougher measures against the Mojahedin-e Khalq Organization (MKO, also known as the MEK, PMOI and NCRI) terrorist group by the European Union...

Why has France become a safe haven for extremism in Europe?

Casting blame on those responsible for the rise of the Islamic State in various parts of the Middle East and its disconcerting extension into other parts of the world is...